Monday

Ila Mata (Sampai Bilakah)





Kepada saudaraku yg dihormati... hidup kita hanyalah semata-mata mencari keredhaan Allah dan berusaha untuk menggapai bintang syahid... Tanamkanlah semangat jihad dalam diri kita seperti mana semangat jihad yang terdapat dalam diri tentera Allah, hal ini kerana sabda Rasulullah :"Barang siapa mati padahal dia tidak pernah berjihad atau tidak pun pernah berniat hendak berjihad maka matilah dia seperti jahiliah." (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim) 

“Barangsiapa yang bercita-cita mati syahid kerana Allah, nescaya akan diletakkan oleh Allah kedudukannya di tempat para syuhada sekalipun dia mati di atas tempat tidurnya.”(Hadis Riwayat Muslim, Abu Daud, Tarmizi, an-Nasai, dan Ibnu Majah) 

Wahai tentera umat Islam! Di hadapan kamu telah terbentang syurga Allah SWT tetapi kenapakah kamu masih memilih untuk mengundang azab Allah SWT?Wahai para anggota tentera!

Jadilah kamu seperti Panglima Perang Islam Tariq bin Ziyad yang membuka Andalusia. Jadilah kamu seperti tentera Salahuddin Al-Ayubi yang telah berjaya membebaskan Baitulmaqdis dari genggaman Yahudi laknatullah. Jadilah kamu seperti tentera yang pernah dipimpin oleh Sultan Muhammad Al-Fateh yang telah berjaya membuka Kota Konstantinopel! 

Di manakah kita sekarang ini? Masih berlumba-lumba mengejarkan kekayaan dunia yang sementara dengan mengingkari perintah Allah. Renung-renungkanlah Wahai Saudara seagama denganKu.. Sedangkan saudara kita disana dibunuh dengan kejam dan hina sekali. 

Allahuma inna nasaluka daulatan khilafatan a’la minhaj annubuwwah..
Allahuma inna nasaluka daulatan khilafatan a’la minhaj annubuwwah..
Allahuma inna nasaluka daulatan khilafatan a’la minhaj annubuwwah..








2 comments:

Anonymous said...

Perjuangan yg pertama- pastikan tidak amik loan berinterest ataupun interest yg rendah

Mohamad Azizan said...

Benar akhi..
itu adalah salah satunya..
Jalan yang terbaik adalah..
Tidak menyokong mana-mana parti yang berkaitkan dengan Perundangan Barat yang ada di Negara kita..

Jangan Buka !!!

Daulah Islam

Daulah Islam

Singgah Sana

(Jom Buka) Realiti Umat Islam Zaman Sekarang‬‏